Wycieczka autokarem

autobusAutobus niskopodłogowy ? pojazd klasy I, II lub A, w którym co najmniej 35 % powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących (lub w jego przedniej części w przypadku pojazdów przegubowych bądź na pokładzie dolnym w przypadku

Wycieczka autokarem Transport krajowe bywają ciężkie, zwłaszcza z wycieczką zorganizowaną, czasami jest konieczność zamówienia dodatkowego transportu. Dobrze jest mieć kontakt na .

Niskopodłogowy autobus

Autobus niskopodłogowy ? pojazd klasy I, II lub A, w którym co najmniej 35 % powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących (lub w jego przedniej części w przypadku pojazdów przegubowych bądź na pokładzie dolnym w przypadku pojazdów dwupokładowych) stanowi powierzchnię bez stopni i zapewnia dostęp do co najmniej jednych drzwi głównych1.

Autobus, który nie ma stopni wejściowych, co jest ułatwieniem przy wymianie podróżnych na przystankach oraz dla osób niepełnosprawnych, starszych i z wózkami dziecięcymi. Część autobusów niskopodłogowych umożliwia swobodny przewóz osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_niskopodłogowy


Polskie autobusy

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).
...
Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus


Autokarowe normy

Przewozy autokarowe to trudna branża, z resztą jak każda związana z transportem osób. Przewoźnicy muszą spełnić odpowiednie normy prawne, aby w ogóle móc przewozić ludzi. Każdy autokar, czy autobus stosowany do czynnego przewozu osób musi posiadać ważny przegląd. Sam kierowca natomiast musi posiadać odpowiednie zezwolenie na przewóz osobowy.

Wszelkie certyfikaty i zezwolenia to dodatkowe koszty dla właściciela całej firmy, jednak są to konieczne środki,a by jak najbardziej zwiększyć bezpieczeństwo takich podróży i zminimalizować wypadkowość. Oczywiście im nowszy autokar tym lepiej, ponieważ jego stan techniczny pewnie będzie dużo lepszy. Jednak zawsze warto sprawdzić czy dany pojazd ma ważny przegląd i nadaje się do dalekiej jazdy.