Sposoby na promocję strony w internecie - i kampanie AdWrods. Co lepsze?
Podstawy pojęcia 'pozycjonowanie'
Pozycjonowanie to proces i seria działań , której celem jest podniesienie pozycji zadanej strony w wyszukiwarkach. W założeniach to bardzo proste, aczkolwiek jeżeli przechodzimy do zastosowania tego w praktyce nie jest to już takie łatwe....Przy SEO należy wziąć pod uwagę bardzo dużo zmiennych na przykład: obszar gdzie dana witryna ma swoją działalność, ilość konkurencji i wiele innych bardzo istotnych rzeczy. Wiadomo, że jest to proces, więc na efekty trzeba czasami poczekać parę miesięcy. Mamy wiele metod na seo, ale o tym w innej części artykułu.
Dobre i mniej dobre firmy oferujące pozycjonowanie
SEO jako dziedzina biznesu w Polsce jest nowa, co nie oznacza, ze nie ma konkurencji na tym rynku. Ponieważ jest już teraz wiele firm zajmujących się SEO, nie każda jednak jest warta uwagi. Pozycjonowanie to sprawa w teorii prosta, aczkolwiek nie dla każdego taka praca jest dobra. Wymagana jest duża wiedza na temat działania wyszukiwarki oraz znajomość metod pozycjonowania. Jeżeli firma ma w swojej kadrze wykwalifikowanych pozycjonerów to można by powiedzieć, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Dobór fraz, czyli ważne zadanie
Dobór fraz to istotna kwestia, gdyż to od tego zależy czy nasza witryna na dane słowa będzie w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla wprawnego pozycjonera kwestia doboru słów kluczowych to bardzo ważny etap rozpoczęcia działań SEO. Nie można od tak sobie wybrać losowe słowa z danej branży, bo jest ryzyko, że nie będą zgadzać się z treścią strony i kompletnie nie pasować do pozycjonowanej strony, co może zaowocować brakiem efektów pozycjonowania. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.
Bomby w pozycjonowaniuStare i nowe algorytmy wyszukiwarek
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Liczne metody pozycjonowania
Optymalizować pod wyszukiwanie można na dużo sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Czyste seo to metody w pełni etyczne i legalne, główne założenia są takie by nie szkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Takie pozycjonowanie to metoda, która jest najtrwalszą metodą osiągnięcia efektu, bez ryzyka wyrzucenia witryny z wyszukiwania. Jest też 'czarne' pozycjonowaie jest to odwrotność białego seo i często daje bardzo szybki krótkotrwały efekt i najczęściej kończy się na realnym spadku pozycji witryny w wyszukiwaniu. Niestety dużo firm używa tą właśnie metodę, co na szczęście jest sprawnie wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.