Samochód - zadbaj o niego

Dodane: 02-07-2016 07:22
Samochód - zadbaj o niego Koło alternatora

Jacy klienci pojawiają się w serwisach samochodowych ?

Jak wiadomo, większość osób wybierających się do serwisu samochodowego decyduje się na ten krok w związku z nagłą, awaryjną sytuacją i ciągle utrzymującymi się problemami z samochodem. Oczywiście, obowiązkowe są również przeglądy aut, jednak oprócz pobieżnego sprawdzenia działania naszego samochodu mało kto decyduje się na bardzo wnikliwą diagnostykę samochodową. Jest to przede wszystkim związane z kosztami, które trzeba ponieść w związku z nieraz bardzo kosztownymi naprawami i wymianami części samochodowych. Niejednokrotnie naprawa okazuje się również nieopłacalna, ponieważ przewyższa wartość samochodu. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem byłaby sprzedaż samochodu.


Parę słów o akumulatorze

Akumulator elektryczny (ogniwo wtórne) ? rodzaj ogniwa galwanicznego, które może być wielokrotnie użytkowane i ładowane prądem elektrycznym (w przeciwieństwie do ogniw pierwotnych, których nie można ładować). Wszystkie rodzaje akumulatorów elektrycznych gromadzą i później uwalniają energię elektryczną dzięki odwracalnym reakcjom chemicznym zachodzącym w elektrolicie oraz na styku elektrolitu i elektrod.

W akumulatorach występują dwa cykle pracy

ładowanie, w czasie którego akumulator jest odbiornikiem energii elektrycznej, wewnątrz akumulatora energia elektryczna jest przetwarzana na energię chemiczną
pobór energii z akumulatora (praca) ? urządzenie staje się źródłem prądu elektrycznego na skutek przemiany energii chemicznej na energię elektryczną; rezultatem poboru energii jest stopniowe rozładowywanie akumulatora

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny


Czym jest alternator?

Alternator ? prądnica prądu przemiennego, często trójfazowa. Służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny. W alternatorze prąd jest wytwarzany w nieruchomych uzwojeniach stojana przez wirujące pole magnetyczne wirnika. Stosowany jest powszechnie jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych. Pierwszy alternator skonstruował Nikola Tesla w 1891 i opatentował go w USA pod numerem 447921.

Alternator jest znacznie wydajniejszy i bardziej niezawodny od prądnicy prądu stałego, gdyż w przeciwieństwie do prądnicy główne uzwojenia robocze są w stojanie, a nie w wirniku, dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania komutatora. Alternator jest wzbudzany podobnie do prądnicy prądu zmiennego przez uzwojenia wirnika, ale w alternatorze znajduje się jedno uzwojenie nawinięte osiowo, a wykonane z ferromagnetyka elementy kształtują odpowiednio pole magnetyczne w taki sposób, by podczas obrotu wirnika zmieniało się pole magnetyczne przenikające uzwojenia statora (stojana).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator