Pierwszego określenia ?pozycjonowanie? w odniesieniu do działań rynkowych użył w 1969 r.Jack Trout. Wspólnie z Alem Riesem opisał on ideę pozycjonowania w książce ?Pozycjonowanie: Walka o Twój umysł? (?Positioning: The Battle for Your mind?).
Proces pozycjonowania musi więc obejmować analizę konkurencyjnych ofert i działań marketingowych i prowadzić do takiego zaprezentowania swojej oferty, aby była ona postrzegana lepiej od innych.
W pozycjonowaniu można wykorzystać kilka cech, pamiętając jednak o wyróżnieniu jednej, która da przewagę wizerunkową na tle konkurencji.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pozycjonowanie_(marketing)
Świadomość odnośnie działań w sieci wzrosła w ostatnich lata z poziomu prawie zerowego do na prawdę przyzwoitego na tle innych krajów Europy.
Nasi przedsiębiorcy świadomie podejmują decyzję o promocji w wyszukiwarce i są zaznajomieni z podstawową terminologią tej branży. Taki stan rzeczy bardzo dobrze wpływa na konkurencyjność branży SEO, ponieważ firmy nie mogą oferować usług niskiej jakości i skuteczności oraz cenić swoje usługi zbyt wysoko.
Coraz więcej klientów pyta też o metody, których używa dana agencja do podnoszenia pozycji stron, więc wszelkie podejrzane metody również staja się mniej opłacalne...