Reklama drukowana

naklejki folioweWszyscy lubią kolorowe gazety i ulotki informacyjne. Jednak te materiały nie byłby takie ładne gdyby nie druk oraz poligrafia? Współcześnie takie rzeczy drukuje się coraz częściej i w coraz większych nakładach, bo zapotrzebowanie na taki druk ciągle rośnie. Mało która firma w dzisiejszych czasach nie korzysta z usług drukarni- ulotki, wizytówki czy mały banner, to niemal standard dla każdej firmy.
Zarówno małe jak i duże firmy zamawiają druk, wiadomo, że na inną skalę ale zawsze.
Jednak dalej można spotkać źle oznaczone czy nie wypromowane marki, przyczyną tego może być właśnie brak inwestycji w drukowanie materiałów reklamowych.

Przestrzenie barw CMYK i RGB

naklejki folioweDrukarki operują w przestrzeni barw zwanej CMYK, jest to to nic innego jak skrótowiec od kolejnych kolorów składowych, które drukarka dobiera aby stworzyć pozostałe kolory.

Co ciekawe monitory operują w innej przestrzeni barw zwanej RGB, a konwersja z jednej na drugą czasami bywa problematyczna. Dlatego właśnie drukarnie muszą zatrudniać specjalistów aby mogli odpowiednio przygotować pliki do druku, ponieważ większość materiałów jest przysyłana w RGB, a nie wspieranym przez maszyny drukujące CMYK.

Ale jakie to barwy CMYK? C to błękit, M to różowy, Y to żółty i K to czarny.

Drukarnie i programy graficzne

Operator DTP musi znać się na obsłudze programów graficznych do obróbki grafiki wektorowej i rastrowej.
Najczęściej dominują tutaj produkty firmy Adobe, czyli Photoshop oraz Ilustrator, ale mniejsze i niezależne projekty też są czasami wykorzystywane w pracy profesjonalistów. Operator DTP musi przygotować grafiki przesłane przez klientów do druku w drukarni.
jest to bardzo odpowiedzialna praca i każdy błąd po jego stronie będzie widoczny w ostatecznym druku.
Co sprawia, że trzeba na prawdę lubić tego rodzaju zajęcie, aby móc je wykonywać..

Widok do druku:

naklejki foliowe

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: