Czemu warto odstawić samochód do serwisu?

zestawy wahaczySamodzielne naprawy wymagają dużej wiedzy oraz umiejętności, które zdobyć można w konkretnych szkołach lub na kursach.
Nie każdy z nas może poszczycić się takimi kwalifikacjami, więc jeśli nasz samochód ulegnie awarii, powinniśmy zdecydowanie zastanowić się czy będziemy w stanie poradzić sobie z tym na własną rękę. Jeśli nie jesteśmy pewni naszych umiejętności, zdecydowanie lepszym pomysłem będzie oddanie auta do specjalnego warsztatu, w którym zajmą się nim specjaliści.

W ten sposób zyskamy pewność, że został on powierzony prawdziwym fachowcom i unikniemy zbędnych problemów.

Zawsze warto być uważnym, ponieważ często samochód to nasze narzędzie pracy, bez którego trudno będzie nam wykonywać podstawowe obowiązki.

Jaki podział mają silniki tłokowe?

Ze względu na czynnik roboczy silniki spalinowe tłokowe silniki parowe silniki pneumatyczne silniki hydrauliczne Ze względu na ustawienie cylindrów silniki rzędowe silniki widlaste (w układzie V) silniki gwiazdowe silniki w układzie przeciwsobnym (?bokser?) silniki w układach specjalnych: dwurzędowy, X i delta Ze względu na rodzaj ruchu tłoka silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym silnik z tłokami przeciwbieżnymi silniki z tłokiem obrotowym (?silnik Wankla?) Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki dwusuwowe silniki czterosuwowe Ze względu na prędkość obrotową (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne) silniki szybkoobrotowe silniki średnioobrotowe silniki wolnoobrotowe Ze względu na średnią prędkość tłoka (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne) silniki szybkobieżne silniki średniobieżne silniki wolnobieżne Ze względu na sposób prowadzenia tłoka silniki bezwodzikowe silniki wodzikowe lub krzyżulcowe (wodzik dwustronny).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy

Masz diesla? Musisz to wiedzieć

zestawy wahaczy
Silnik o zapłonie samoczynnym (znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla, ZS) ? silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym, w którym ciśnienie maksymalne czynnika jest znacznie większe, niż w silnikach niskoprężnych (z zapłonem iskrowym), a do zapłonu paliwa nie jest wymagane żadne zewnętrzne źródło energii, ma miejsce zapłon samoczynny1.
Do cylindra dostarczane jest powietrze, kiedy tłok zbliża się do swojego GMP następuje wtrysk paliwa, które następnie spala się po przekroczeniu w komorze spalania temperatury jego zapłonu.

Do zainicjowania zapłonu nie są potrzebne tak jak w przypadku silnika o zapłonie iskrowym zewnętrzne źródła ciepła1.

Stopień sprężania w silnikach wysokoprężnych mieści się w przedziale 12-251.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym.

Widok do druku:

zestawy wahaczy