Jak wrócić do pracy czyli dziecko w żłobku lub przedszkolu

Dodane: 04-04-2016 04:32
Jak wrócić do pracy czyli dziecko w żłobku lub przedszkolu Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj: prywatny żłobek w szczecinie

Przedszkola publiczne

Oprócz przedszkoli prywatnych gdzie za opiekę nad dzieckiem trzeba zapłacić to w Polsce funkcjonują również przedszkola państwowe inaczej zwane przedszkolami publicznymi.

Co zrobić żeby zapisać dziecko do przedszkola publicznego?

Najpierw do przedszkola przyjmują dzieci na roczne przygotowanie przedszkolne. Gminy mają obowiązek zapewnienia miejsc w przedszkolach dla właśnie takich dzieci.
Później można zapisać dzieci matek lub ojców samotnie wychowujących, matek lub ojców, wobec których orzeczono stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy również dzieci w rodzinach zastępczych.

W jakim wieku można zapisać dziecko do przedszkola państwowego?

Zapisy dotyczą dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.


O celach i zadaniach:

Cele i zadania przedszkola są zawarte w aktach prawnych takich jak ustawa o systemie oświaty, statucie przedszkola, zarządzeniach, regulaminach i wewnętrznych procedurach. Ogólne zadania przedszkola do przygotowania przedszkolnego to:

kształtowanie umiejętności społecznych dzieci:porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych;
kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych; wdrażanie dzieci do utrzymania w zabawie ładu i porządku;
wspomaganie rozwoju mowy dzieci;
wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia;
wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci;
wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych;
wychowanie przez sztukę ? dziecko widzem i aktorem;
wychowanie przez sztukę ? muzyka i śpiew oraz pląsy i taniec;
wychowanie przez sztukę ? różne formy plastyczne;
wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych;
pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń;
wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt;
wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacja matematyczną;
kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania;
wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole#Cele_i_zadania_przedszkola


Przedszkole - historycznie

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody.

Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole#Historia