Sprzątanie gabinetów lekarskich w przychodniach
Przychodnie są punktami leczniczymi, w których przyjmowane są osoby chore i przeprowadzane są różne badania, dlatego ekipy sprzątające zobowiązane są do ich dokładnego sprzątania. Jednak to sprzątanie musi być tak przeprowadzane żeby nie przeszkadzało pacjentom w swobodnym korzystaniu z gabinetów lekarskich. Dlatego podłogi znajdujące się w przychodniach sprzątane są wieczorami oraz z samego rana, a wówczas mogą one zostać porządnie zmyte bez wycierania ich do sucha. Także gabinety lekarskie sprzątane są wówczas, kiedy nie są przyjmowani pacjenci. Natomiast od czasu do czasu można spotkać członka ekipy sprzątającej, który czyści pomieszczenia sanitarne. Dzięki temu mogą one zostać utrzymane w czystości.
Co znaczy słowo higiena?
Higiena (gr. hygeinos - leczniczy) ? dział medycyny, badający wpływ środowiska na zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka. Celem tych badań jest zapewnienie poszczególnym osobom oraz społeczeństwu jak najlepszych warunków rozwoju fizycznego i psychicznego. Praktycznymi wynikami higieny są wskazania dotyczące usuwania z życia ludzkiego wpływów ujemnych, w różny sposób zagrażających zdrowiu i wprowadzania czynników dodatnich.
Higiena dzieli się na wiele dziedzin, zajmujących się poszczególnymi środowiskami życia i działalności ludzkiej: higiena osobista, szkolna, hodowli zwierząt, komunalna, społeczna, pracy oraz żywności i żywienia.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Higiena
Czysty biznes?
Rynek akcesoriów do sprzątania jest naprawdę spory. Z ekranu telewizora, co chwilę słychać o jakimś cudownym wynalazku, który ma usprawnić tę (niezbyt) lubianą czynność. Można się tutaj spierać, czy reklamy mopów są seksistowskie, bo przecież to praktycznie zawsze kobieta gra tu główną rolę. Sprzątających panów jest w telewizji jak na lekarstwo. Jednak zostawmy tę drażliwą (przynajmniej dla niektórych) kwestię i przejdźmy dalej. Skupmy się raczej na tym, czy te wszystkie innowacje faktycznie się sprawdzają, czy też może jest to raczej czysty (nomen omen) marketing?